Obec Plešnice
2.Důvod a způsob založení
Obec Plešnice (dále jen obec) vznikla jako územní samosprávná jednotka v souladu s § 1 zákona číslo 367/1990 Sb. v platném znění. Podle současného platného právního předpisu – zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů je obec základním územním samosprávným společenstvím občanů; tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce. Je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek a vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývajících. Je tedy právnickou osobou ve smyslu § 18 odst. 2 písmeno c) zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, a to právnickou osobou s plnou právní subjektivitou.
Posláním obce je zajištění veřejné správy na svém území, případně výkon státní správy v územním obvodu a za podmínek stanovených zákony (viz zejména hlava sedmá Ústavy ČR, § 14 a § 21 zákona o obcích a organizační řád obecního úřadu).
3.Organizační struktura
3.1 seznam podřízených povinných subjektů:
Nejvyšším samosprávným orgánem obce je pětičlenné obecní zastupitelstvo. Obecní rada není volena a její funkci vykonává starosta Josef Wočadlo
Obecní úřad Plešnice se sídlem Plešnice 33, 330 33 Město Touškov, tvoří starosta Josef Wočadlo, místostarostka Renata Čermáková, pracovnice obecního úřadu: účetní Lenka Wočadlová.
Obecní zastupitelstvo v Plešnicích zřídilo výbory:
3.2 seznam zřizovaných nebo zřízených rozpočtových, příspěvkových a jiných organizací, které jsou povinným subjektem zřízeny nebo jsou jakkoli pravidelně navázány na rozpočet povinného subjektu:
Obec Plešnice nemá zřízenu žádnou příspěvkovou organizaci
4.Kontaktní spojení
4.1. a 4.2. Poštovní adresa, adresa úřadovny:
Obecní úřad Plešnice Plešnice 33 330 33 p.Město Touškov
4.3. Úřední hodiny:
Čt : 18:00-20:00
4.4. Telefonní čísla:
telefon : Oú: 377 914 125
mobil starosty: 728 500 313
4.5. Adresa internetové stránky:
Na oficiálních stránkách obce www.plesnice.cz
4.6. Adresa e-podatelny:
https://www.plesnice.cz/elektronicka-podatelna
4.7. Další elektronické adresy:
e-mail: obec.plesnice@worldonline.cz
ID Datové schránky: 68aa8g7
5. Případné platby lze poukázat na bankovní účet
č. 32529371/0100
6. IČ: 00573078
7. DIČ CZ 00573078 nejsme plátci
8. Dokumenty
8.1. Seznamy hlavních dokumentů
8.2. Rozpočet
9.Poskytování informací, příjem podání - nová
Žádosti o informace
Pondělí | 8.00 - 14.00 |
Úterý |
8.00 - 14.00 |
Středa |
8.00 - 14.00 |
Čtrvrtek |
8.00 - 14.00 18.00 - 20.00 |
Pátek |
8.00 - 14.00 |
Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:
jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
Příjem žádostí a způsob podání
Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
Pondělí | 8.00 - 14.00 |
Úterý |
8.00 - 14.00 |
Středa |
8.00 - 14.00 |
Čtvrtek |
8.00 - 14.00 18.00 - 20.00 |
Pátek |
8.00 - 14.00 |
Telefonické podání: 377 14 125
Poštou na adresu Obecní úřadPlešnice, Plešnice 33 , 330 33 Město Touškov
Elektronicky na e-mail: obec.plesnice@worldonline.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: 68aa8g7 Elektronickou podatelnou
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou ), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§14 odst. 3 písm. b) zákona ) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
Příjem a vyřízení odvolání
Způsob odvolání a jeho obsah:
O odvolání rozhoduje:
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Sazby za poskytování informací
Obecní úřad Plešnice nepožaduje úhradu nákladů spojených s poskytováním informací.
10.Příjem žádostí a dalších podání
Obecní úřad v Plešnicích vyřídí žádost, návrh a jiné dožádání občanů do třiceti dnů od doručení. Musí-li ve věci rozhodnout obecní zastupitelstvo v Plešnicích, prodlužuje se lhůta a podání bude vyřízeno (zasláno adresátovi) do patnácti dnů od nejblíže následujícího zasedání obecního zastupitelstva po podání žádosti, návrhu nebo jiného dožádání občanů.
V případě, že obecní zastupitelstvo ve věci na svém zasedání nerozhodne, uvědomí Obecní úřad v Plešnicích o této skutečnosti žadatele s odůvodněním proč nebylo ve věci rozhodnuto a nejbližší další termín ve kterém bude nebo může být rozhodnuto.
11.Opravné prostředky
Proti rozhodnutí obecního úřadu v Plešnicích ve věci samostatné působnosti obce lze podat opravný prostředek obecnímu zastupitelstvu v Plešnicích podáním u Obecního úřadu v Plešnicích. Opravný prostředek bude projednán na nejblíže následujícím zasedání obecního zastupitelstva a do patnácti dnů po jeho zasedání bude tomu kdo podal podání písemně doručen výpis z usnesení ze zápisu obecního zastupitelstva.
Proti rozhodnutí Obecního úřadu v Plešnicích ve věci přenesené působnosti obce lze podat opravný prostředek ke Krajskému úřadu Plzeňského kraje.
Proti rozhodnutí obecního zastupitelstva ve věci samostatné působnosti obce nelze podat opravný prostředek.
Krajskému úřadu Plzeňského kraje lze podat podnět k pozastavení platnosti obecně závazné vyhlášky vydané obecním zastupitelstvem nebo nařízení obce vydané v přenesené působnosti pokud tato opatření obce nejsou v souladu s právními předpisy vyšší právní síly.
Na adrese obecního úřadu lze podat opravný prostředek proti rozhodnutí Obecního úřadu v Plešnicích.
Odvolání se podává není-li v rozhodnutí uvedeno jinak v souladu se správním řádem do patnácti dnů od doručení rozhodnutí. Obecní úřad v Plešnicích seznámí s důvodem odvolání ostatní účastníky řízení, vyzve je aby se k němu vyjádřili a do třiceti dnů od jeho doručení je předá příslušnému odvolacímu orgánu k rozhodnutí. Ve věci opravného prostředku je třeba postupovat podle zákona č. 500/2004 Sb. o správním řízení.
V tomto zákoně jsou rovněž uvedeny všechny postupy a pravidla pro opravné prostředky. Opravný prostředek proti rozhodnutí Obecního úřadu v Plešnicích se podává písemně Obecnímu úřadu v Plešnicích a pro jeho podání není třeba používat žádný příslušný formulář.
V odvolání je třeba uvést kdo se odvolává, proti kterému rozhodnutí obecního úřadu a důvod odvolání. Odvolání musí být opatřeno datem, jménem a příjmením odvolatele a jeho podpisem.
12.Formuláře
Formuláře pro řešení místních životních situací v obci Plešnice obdržíte v kanceláři obecního úřadu v úředních dnech a hodinách nebo je najdete ke stažení na ŽÁdost o informace podle zakona c. 106/1999 Sb.doc
Formuláře, potřebné pro řešení obecných životních situací hledejte především na stránkách Ministerstva vnitra ČR www.mvcr.cz a Ministerstva informatiky ČR www.portal.gov.cz
Další formuláře jsou zveřejněny na: www.form.cz
13.Popisy postupů - návody na řešení životní situace
Životní situace jsou strukturované popisy řešení úkonů ve vztahu k orgánům veřejné moci. Jednotlivé popisy mají přesně danou strukturu, kterou při zveřejnění zadává a za správnost návodu odpovídá vždy uvedený zveřejňující subjekt.
http://portal.gov.cz/portal/obcan/situace/
Řadu informací k řešení některých životních situací Vám v úředních dnech a hodinách poskytnou osobně, telefonicky případně elektronickou poštou pracovníci obecního úřadu. Zde také obdržíte potřebné formuláře, pokud jsou zapotřebí, vztahující se k životním situacím, které jsou v kompetenci obecního úřadu.
Místní životní situace jsou řešeny především obecními vyhláškami a zprávami pro občany, zveřejněnými na úředních deskách v obci i na internetu. Vyhlášky v plném znění naleznete na této internetové úřední desce v kategorii „Vyhlášky“.
14.Předpisy
14.1. Nejdůležitější používané předpisy:
14.2. Vydané právní předpisy obce zde
15.Úhrady za poskytování služeb a informací
Obecní úřad v Plešnicích nepožaduje úhradu nákladů spojených s poskytováním informací.
16. Licenční smlouvy
Obec Plešnicíce neposkytuje žádné informace formou licence
16.1 Vzory licenčních smluv - neuvedeno
16.2 Výhradní licence - neuvedeno
17.Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
17.1 Poskytnuté informace: viz. sekce úřední deska
Informace podle výše uvedeného zákona jsou zveřejňovány na úřední desce Obecního úřadu Plešnice a na úřední desce umožňující dálkový přístup.
V průběhu roku 2017 odpovídali pracovníci obecního úřadu průběžně na e-mailové, telefonické a ústní dotazy občanů, které byly vyřizovány neprodleně a o jejich podání se nevede žádná písemná evidence, a které se neodkazují přímo na zákon č. 106/1999 Sb
18.Informace o zpracování osobních údajů
19.Rejstříky, registry, evidence a seznam
19.1. Registr oznámení
19.2. Veřejné zakázky
19.3. Registr smluv